یک سوال:

تسبیح به چه درد می خورد؟کارآیی اش کجاست؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرمایند:

مردم مانند دانه های تسبیح هستند و رهبر جامعه مانند

نخ تسبیح است که آنها را دور هم جمع می کند.

اگر نخ تسبیح پاره شود و دانه ها پراکنده می شوند

و از بین خواهند رفت.

 

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند:

اگر سه نفر با همدیگر به مسافرت رفتید یک نفر را

به عنوان مسؤل انتخاب کنید.

آیا ما نیازمند مدیر و رهبری که دنیا و آخرت،

دین و ایمان،درستی و نادرستی رفتارها و عقایدمان

و ...  تنظیم کند، نیستیم؟

انواع رهبر

1ـ رهبران هدایت( نور) : «و جعلناهم ائمة یهدون بامرنا» (انبیاء73)

2ـ رهبران گمراهی(نار) : «و جعلناهم ائمة یدعون الی النار»

خداوند متعال چون انسان ها را بهتر از همه می شناسد؛

از این رو بهترین انسان ها را برای مدیریت و سرپرستی

جامعه معرفی می کند.

اولین انسان روی زمین - حضرت آدم -  پیامبر بود و آخرین

انسان روی زمین هم امام و رهبر است و هنگامی که آخرین

رهبر از دنیا رفت، قیامت برپا خواهد شد.

این یعنی این که ممکن نیست زمانی باشد که جامعه و مردم

بدون رهبر و مدیر باشند.

روش های مبارزه دشمنان با امامان هدایت

1)انکار:» اولین راه آنان این است که اصلاً ‌وجود شخصی

با این نام و نشان را انکار می کنند و می گویند شخصی

به نام مهدی وجود نداشته و ندارد

و اینها همه ساخته و پرداخته ذهن برخی افراد است.

2)تخریب:» شگرد دیگر دشمنان، حمله ناجوانمردانه و نفرت زایی

به امام زمان علیه السلام است؛ آنها سعی می کننداز امام زمان،

فردی خشن در ذهن ها بسازند که با ظهورش، اولین کاری

که می کنداین است که گردن عده ی زیادیرا می زند و ...

3)جایگزینی:» در این حربه، دشمن با شخصیت پردازی و

مدعی سازی و حمایت از مدعیان و فرقه های انحرافی است.

یک کلام نورانی

و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی روات حدیثنا =

درحوادث به راویان حدیث های ما مراجعه کنید(مراجع وعلما)

طی این مرحله بی همرهی خضر مکن

ظلمات است بترس از خطر گمراهی

 

کسی که گناه می کند در حقیقت از امام زمان علیه السلام

فاصله گرفته و به سمت شیطان در حرکت است مگر آن که 

توبه کند و برگردد.  وکسی که از گناه فرار کند در حقیقت

به سمت امام زمان علیه السلام رفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گفتم شبی به مهدی، بردی دلم ز دستم 

من منتظر به راهت شب تا سحر نشستم *

گفتا چـه کـار بهتر از انتـظار جانـــان

من راه وصل خود را بر روی تو نبستم *

گفتم دلم ندارد بی تــــو قرار و آرام 

من عقده دلـــم را امشب دگر گسستم *

گفتا حجاب وصلت باشد هـوای نفست 

گر نفس را شکستی دستت رسد به دستم*

گفتم ببخش جــرمم ای رحـمت الهی  

شرمنده تــو بودم ، شرمنده تـو  هستم*

گفتا هزار نوبت از جــرم تو گذشتـم 

اعمال تــو بدیدم چشمان خود ببستم*

امـــا مباش نومیـد از خــانه امیــدم                         

من کی، دل محـبّ شرمنده را شکستم*



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :ادامه مطلب